3. De eerste week is al voorbij - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marise - WaarBenJij.nu 3. De eerste week is al voorbij - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marise - WaarBenJij.nu

3. De eerste week is al voorbij

Blijf op de hoogte en volg Marise

09 Februari 2014 | Hongarije, Boedapest

Wat was het een leuke week! Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen, aan veel activiteiten deelgenomen en veel nieuwe indrukken opgedaan.

Dinsdag hadden we het speeddaten. Dit was een hele leuke manier om elkaar te leren kennen. Er was een hele grote binnen- en buitenkring. Je kreeg telkens een bepaald gespreksonderwerp en hier moest je dan 2 minuten met de persoon tegenover je over praten. Vaak gingen deze 2 minuten heel snel voorbij, maar soms duurde het ook heel lang..

Woensdag hadden we de pub crawl. Dit was echt heel leuk! We werden verdeeld in verschillende groepen. Ik zat ik het rode team en dit team bestond uit 10 studenten. Samen met iemand van de organisatie gingen we langs verschillende pubs. Bij elke pub moest je als groep een opdracht doen met alcohol. Ik wilde natuurlijk Nederland vertegenwoordigen en deed dus mijn uiterste best bij de opdrachten, maar helaas heeft onze groep uiteindelijk toch niet gewonnen.. We hebben gelukkig wel een hele leuke avond gehad! 

Donderdag hadden we de Orientation Day. Dit vond plaats in de faculteit van rechten. Dit was echt een heel mooi en oud gebouw (zie foto’s)! s’Avonds hadden we de Welcome Party in club Domez. Dit was niet alleen voor de Erasmus studenten, maar ook gewoon voor andere (Hongaarse) studenten.

Vrijdag hadden we de Ice Skating. Dit was buiten bij één van de parken in Boedapest. Er hing echt een hele leuke sfeer (zie foto’s). Wij hebben alle drie echt genoten en willen graag nog een keer terug.

Dit weekend hebben we lekker uitgerust, boodschappen gedaan, een deel van Boeda bezocht en we hebben met zijn drieën een film gekeken. We worden al steeds iets handiger met de bussen, de metro, de dormitory en de Hongaarse taal. We kennen zelfs al een paar Hongaarse woordjes!

Jó napot = goedendag
köszönöm = bedankt
Pályaudvar = station
Utca = straat
Tér = plein

Maandag begint onze studie en dan zien we ook voor het eerst onze universiteit. Onze faculteit zit in het Boeda gedeelte dus het is gelukkig niet zo ver reizen vanaf de dormitory.

Ik ben erg benieuwd naar onze klas, de vakken en de Hongaarse lessen!

Ik hou jullie op de hoogte!

- Liefs

• 10 Februari 2014 - 08:21

Annemiek:

Leuk om te lezen Marise! Leuke foto's ook. Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Heel veel plezier deze week. :)